جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

توصیه آیت‌‎الله علم‌الهدی به شهرداری و شورای شهر مشهد | نباید سودجویان در حاشیه شهر اجازه فعالیت داشته باشند

  • کد خبر: ۲۰۷۴۷۰
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
توصیه آیت‌‎الله علم‌الهدی به شهرداری و شورای شهر مشهد | نباید سودجویان در حاشیه شهر اجازه فعالیت داشته باشند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: مساجد حاشیه شهر کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم هستند. به همین دلیل، به شورا و شهرداری توصیه می‌کنم ضمن حفظ و تقویت دفاتر تسهیل‎گری، دستورالعملی تدوین شود که رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‌‎داری مساجد صورت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جلسه ستاد ساماندهی حاشیه شهر که صبح امروز (۱ بهمن ۱۴۰۲) با حضور مسئولان استانی، مدیران شهری و فرماندهان نیرو‌های مسلح استان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، موضوع گسترش پهنه‌های حاشیه است. نباید اجازه بدهید بعضی سودجویان در مناطق حاشیه شهر به جان مردم بیفتند، زمین‌ها را به ثمن بخس خریداری کنند و بعد یا ساختمان ناامن بسازند که برای شهرداری و شهر هزینه ایجاد کند یا زمین‌ها را بفروشند که این هم خلاف قانون است.

وی افزود: برادران، بحث ساماندهی اراضی و زمین‌های حاشیه شهر منحصر در یک موضوع صنفی و شهری نیست. پای جان مردم در میان است. اینجا امکاناتی وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. سازوکار‌های اداری که وجود دارد، باید در خدمت حل این مشکلات قرار بگیرد و این یک مزیت است که دیگر نیاز نیست برای ایجاد تشکیلات هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: زمانی که کار جهادی در حاشیه شهر آغاز شد، ۱۸۰مسجد در این مناطق وجود داشت که اکنون به ۶۰۰ مسجد افزایش پیدا کرده و این‌ها به کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، به شورا و شهرداری توصیه می‌کنم ضمن حفظ و تقویت دفاتر تسهیل‎گری، دستورالعملی تدوین شود که رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‌داری مساجد صورت بگیرد.

فعالیت ۳۹ دفتر تسهیل‎گری در حاشیه شهر

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی، دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی و چشم‌انداز‌های توانمندسازی حاشیه شهر تصریح کرد: به‌طور کلی، ۳۹ دفتر تسهیلگری در حاشیه شهر مشهد وجود دارد و در دو سال اخیر، پروژه‌های زودبازدهی که در حوزه توانمندسازی عمرانی و فرهنگی پهنه‌های حاشیه‌ای توسط شهرداری اجرا شد، کمک زیادی به حل مشکلات مردم در این مناطق کرده است.

وی تأکید کرد: امروز دیگر پهنه‌ای در حاشیه شهر وجود ندارد که دفاتر تسهیل‎گری، دروازه‌های ارتباط بی‌واسطه مردم با متولیان امر در حوزه‌های مختلف نباشد. بسیاری از پیشرفت‌هایی هم که در این سال‌‎ها اتفاق افتاده به برکت همین ارتباط مستمر بوده و هر اقدامی در حاشیه شهر با مشارکت و همکاری مستقیم مردم انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف نیز گفت: در حاشیه شهر، با رشد سه برابری استقبال مردم از آیین معنوی اعتکاف، ۱۹۰ مسجد به این موضوع اختصاص پیدا کرده و تا صبح دیروز، بیش از ۹ هزار دانش‌آموز برای اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند که۳ هزار و ۱۰۰ نفر از این میان در ۴۹ اعتکاف دانش‌آموزی حاشیه شهر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->